Skip to content

Retour & garantie

Koopartikelen

Mocht uw aankoop om welke reden dan ook niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u deze eenvoudig ruilen of retourneren. Hier hebben we een aantal voorwaarden aan gesteld:

  • De retourzending dient zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 werkdagen plaats te vinden en alleen met de originele aankoopbon of factuur.
  • Het artikel dient onbeschadigd en in de originele verpakking te zijn. Pak het product alleen uit om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te kunnen stellen. U mag het product hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.
  • Hygiëne-artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is.
  • Na ontvangst van het artikel door Cruc.nl zal het aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending binnen 7 werkdagen teruggestort worden. De retourkosten zijn voor uw rekening.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat CRUC.nl niet aansprakelijk is voor beschadiging of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Lees voor meer informatie onze algemene verkoopvoorwaarden

Leenartikelen

Als u geen gebruik meer maakt van het hulpmiddel of de uitleenperiode van 26 weken is verstreken, kunt u het terugbrengen naar één van onze zorgwinkels of naar één van de Medipoint-winkels bij u in de buurt. De adressen kunt u vinden op de website van Medipoint.

Indien u niet in staat bent om het hulpmiddel zelf terug te brengen, bieden wij de mogelijkheid om het te laten ophalen door Medipoint. Om hiervan gebruik te maken kunt u het retourformulier op onze website invullen. Alle uitleenartikelen worden kostenloos bij u opgehaald!

Huurartikelen

Bij het retourneren van loophulpmiddelen van Medipoint (krukken, rollators & looprekken), kunt u kiezen om het terug te brengen naar een van onze zorgwinkels of naar een Medipoint-winkel bij u in de buurt.

Bent u niet in staat om het hulpmiddel zelf terug te brengen dan kan het bij u worden opgehaald. Om hiervan gebruik te maken kunt u het retourformulier op onze website invullen. Houd er rekening mee dat er €7,50 in rekening wordt gebracht voor het transport.

Het u een bij één van onze zorgwinkels een Symphony borstkolf gehuurd dan dient u deze weer in te leveren bij een van onze zorgwinkels. Mocht het echt niet lukken om de borstkolf op locatie in te leveren, neem dan contact met ons op en dan kunt u in overleg de kolf opsturen.

Bij bevalbaden en baarkrukken is de huurprijs inclusief een postNL- of DHL-pakketzegel voor de retourzending. Deze hulpmiddelen dienen binnen één week na de einddatum van de huurperiode te worden geretourneerd.

Veelgestelde vragen