Skip to content

Hoe werkt het huren van een loophulpmiddel?

 

Komt u niet in aanmerking voor een gratis uitleen hulpmiddel of is de maximale uitleenperiode van 26 weken verstreken? Dan kunt u een hulpmiddel voordelig huren of kopen. Loophulpmiddelen zoals krukken, rollators of looprekken worden niet meer standaard vergoed vanuit de basiszorgverzekering. Vandaar dat tijdelijk huren een uitkomst kan zijn wanneer u gaat revalideren of herstellen van een operatie en loophulpmiddelen nodig heeft. In sommige gevallen kunt u een vergoeding krijgen wanneer u lid bent van een bepaalde ledenvereniging of (thuiszorg)organisatie.

WELK HULPMIDDEL KAN IK HUREN

BETAALDE BEZORGING OF OPHALEN

DE LEVERDATUM BEPAALT U ZELF

 klik hier voor een overzicht van de hulpmiddelen die u kunt huren. Verhuur loophulpmiddelen kunt u ook zelf ophalen in onze zorgwinkels. Locatie Groningen: CRUC Hulpmiddelenservice, UMCG (Winkelstraat) Locatie Rotterdam: Zorgwinkel Erasmus MC, Zimmermanweg 3 (naast hoofdingang). U kunt altijd van te voren even bellen om te checken of het artikel op voorraad is. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om de verhuur loophulpmiddelen te laten bezorgen tegen vergoeding. U kunt bij de verhuur loophulpmiddelen zelf aangeven wanneer u ze wenst te ontvangen. Deze loophulpmiddelen worden bezorgd via medipoint. Op werkdagen voor 16.00 uur besteld is de volgende werkdag in huis. Op feestdagen zijn er mogelijk aangepaste levertijden.
   

INDICATIESTELLING

LOOPHULPMIDDEL NIET MEER NODIG?

PROCES HUREN HULPMIDDELEN

Voor een aantal hulpmiddelen is een indicatiestelling of een verwijsbrief van een (huis)arts of specialistisch verpleegkundige nodig. Het kan dus zijn dat een medewerker van "Medipoint" contact met u opneemt om enkele vragen te doorlopen.Dan kunt u het terugbrengen in de winkel of laten ophalen tegen betaling. Loophulpmiddelen worden opgehaald door medipoint met transportkosten van €7,50.
Direct online regelen?
Vul het ophaalverzoek hulpmiddel in en wij laten het hulpmiddel bij u ophalen op de door u gewenste datum. U kunt een ophaalverzoek ook telefonisch aan ons doorgeven, houdt hiervoor legitimatie bij de hand. Zie de specifieke retour procedures hieronder.
Zelf terugbrengen
U kunt het hulpmiddel ook zelf terugbrengen naar onze winkel of inleveren bij een uitleenpunt van de Medipoint (alleen verhuur loophulpmiddelen)!
Het huren van een zorghulpmiddel verloopt op dezelfde manier als elke andere online aankoop. Je selecteert het gewenste hulpmiddel en doorloopt het bestelproces. Het enige verschil is dat we je na het plaatsen van de bestelling even zullen opbellen om je te helpen en de aanvraag om te zetten naar een bestelling. Om de 4 weken ontvang je een factuur voor de huurprijs. Het kan zijn dat je na afloop nog een extra factuur ontvangt, maar maak je geen zorgen. Dit gebeurt vaak als er nog een klein resterend bedrag openstaat, afhankelijk van het laatste betaalmoment en de factuurperiode (dagelijks, wekelijks of maandelijks). Zodra je het hulpmiddel hebt teruggebracht, kun je de laatste factuur betalen en is de huurperiode afgerond.

Hoe werkt het huren van overige verhuur hulpmiddelen?

Bezorgen of ophalen

Er gelden verschillende procedures voor verschillende verhuur artikelen.

Loophulpmiddelen:

Loophulpmiddelen en rollators kunt u gemakkelijk ophalen in een van onze zorgwinkels. Aangezien wij samenwerken met uitleenservices door heel Nederland, kunt u het ook tegen betaling van €7,50 laten bezorgen. Let op! Gratis bezorging op een medipoint loophulpmiddel als uw bestelling minimaal een uitleen hulpmiddel bevat.

Borstkolven:

Bij het huren van een symphony borstkolf geldt dat ze opgehaald moeten worden in een van onze zorgwinkels. Mocht het niet lukken om de borstkolf op locatie op te halen, neem dan contact met ons op over de verzending.

Baarkruk:
Bij baarkrukken geldt dat deze thuis worden bezorgd. U dient zelf uw uitgerekende datum in te vullen, zodat de huurperiode ingepland kan worden.

Bevalbaden:
Bevalbaden geldt dat deze ook thuis bezorgd wordt. U dient zelf uw uitgerekende datum in te vullen, zodat de huurperiode ingepland kan worden.

Retourneren of terugbrengen

Er gelden verschillende retour procedures voor de verschillende verhuur artikelen.

Loophulpmiddelen:

Loophulpmiddelen en rollators kunt u terugbrengen naar een van onze zorgwinkels. Aangezien wij samenwerken met uitleenservices door heel Nederland, kunt u het ook bij uitleenpunten van medipoint retourneren. Mocht het voor u niet mogelijk zijn om het hulpmiddel zelf weg te brengen, dan kunt u het hulpmiddel ook laten ophalen door DHL voor €7,50. Vul dan het retourformulier in.

Borstkolven:

Bij het huren van een symphony borstkolf geldt dat ze weer ingeleverd moeten worden in een van onze zorgwinkels. Mocht het niet lukken om de borstkolf op locatie in te leveren, neem dan contact met ons op over de verzending.

Baarkruk:
Bij baarkrukken geldt dat de huurprijs inclusief een postNL of DHL pakketzegel is voor de retourzending. Binnen de 5 weken dienen deze hulpmiddelen dan ook retour gedaan te worden.

Bevalbaden:
Bevalbaden kunt u terugbrengen naar een van onze zorgwinkels of u kunt kiezen om deze op te laten halen voor €8,50.

Veelgestelde vragen